1½ års uppehåll från bloggandet!

Ja då var han tillbaka här på blogg.se, var ju ett tag sen sist jag satt här och skrev om mitt liv som Odd!

Hur har mitt liv sätt ut under den stora torkan här på bloggen?
Tar det från där ja skrev sist,
Varnar för mycket TEXT!

Jag tog flyget över det stora blå för att hitta Kärleken, landade i landet där allt är möjligt! Jag fann Kärleken!
Den som jag fann där borta, bodde efter 7 månander i samma land som mig, adress, trappuppgång, lägenhet och säng!
Tiden gick, och som man vet.. tiden räcker inte till! Saker, gamla saker, dåliga saker, nya saker flög fram till vårat liv.. Vi nådde vår gräns.. Resten kan ni lista ut själva!
Jag fann det, jag hade det, jag/vi tappa det!
Var en helt fantastikt tid tsm, som jag fortfarande tänker tillbaka på! alla resor (Los Angeles, Las Vegas Nashville, Egypten), alla mysiga stunder, alla små tjafs, alla roliga stunder, alla love moments, allt pysslade i lägenheten, ja och det där vanliga :)



Tiden gick och..
Sommaren kom med med ny härlig energi. Började koka ihop nya planer med grabbarna hur man skulle göra den här sommaren till den bästa.
Vi gjorde vårat bästa för att hålla schemat men det hela slutade med söderhielmska, fanta rosé, ett par kvällar ute på toftan med allt för mycket på bordet och en jäkla massa baby-olja ute på brämmen! Inte vad vi trodde, men fan så underbart det var! LEVDE LIVET!
Hösten kom till mitt liv, och nu börja den stora deppperioden!
Det var en långresa och tuff resa för mig, men jag kämpade mig igen den med hjälp av flaskan, Heartan och Goya! Tack! Ja vad mer kan hända under en höst, inte så mycket... hösten är mest som en transportsträcka bara till vinter.. när fjällsemesterna börjar locka!!




pang sa det och det var snö överallt.. och då kände ja vafan, ska jag sitta här och ruttna och inte göra nå roligt med mitt liv?? Jag tänkte för mig själv vad som passa mig bäst.. och det slog mig! Bartenderutbildning i Phuket, Fest, Sol, bad, nya härliga personer från hela norden!! Varför inte tänkte ja? ringde upp Löhman och frågade om han ville hänga med på Bartenderutbildning i Thailand hela Januari och självklart banga inte han! Vi skrapade ihop lite slantar sen så var resan bokad =)
Men ja kände att jag inte kunde vänta tills 1 januari tills det skulle hända något magiskt i mitt liv! Så jag bokade in mig en tripp till Åre över nyår, Helt underbart där uppe!  efter jag hade bokat den, så kom det upp fler Alternativ om att dra till Åre i Mars... och jag som har lärt mig att inte säga nej till något, så tacka självklart ja! 
Då hade jag några månader framför mig med mycket härligheter på schemat!! :)
Livet började ta vändning, jag såg ljuset!



29 december...
Tog tåget upp Tsm med Maja Lindfors, tack för sällskapet! Vi landade och grabbarna mötte upp mig, tog mig till stugan och vi drack oss glada i 3 dagar tsm! Sen efter 12 slaget på nyårs afton var det min tur att säga adjö till mina Åre vänner! Anna som ska all tack i världen för det hon gjorde!! Hon tog mig från Åre mitt i snökaoset ner till Arlanda och droppade av mig där. Så att jag skulle kunna fortsätta mitt äventyr till Thailand! ! TACK!
2 Janauri...
2st halvdumma svenskar landade i ett främmande land fullt av små söta människor som pratade konstigt och gillade ris!
Jag och Fredrik, tog oss igenom månaden tsm. Ibland var det depp stunder när vi ville ta första flyg hem till Mamma, men det räckte med en vild och galen utgång på Banglaroad så var det bra igen!
Vi levde som kungar där nere som ville bli Bartenders! vi pluggade, skaka, blandade, och mixade drinkarna i 4 veckor! Efter det skulle vi va fullutlärda Bartenders.. Om man nu klarade slutprovet, det tar vi i ett annat inlägg!

EBS - Kan säga att det var den bästa upplevelsen i mitt liv så här länge! Träffat så många nya sköna bra vänner!
50000kr senare, var det dags att åka hem.. vi tackade Thailand och EBS för allt. Åkte hem till våra tråkiga liv på andra sidan jorden.
Kom hem och jobbade på som vanligt i 1 månad och krängde lite drinkar på krogen :)
Sedan var det dags för en till tur upp till åre med ett gäng sköna grabbar! Vi drack och åkte lite bräda i 4 dagar och levde som pojkar ska göra, glassigt ! =)
Nu är det 3 april 2011 och jag ligger här i min säng, vet inte varför jag skriver ett inlägg igen. Kanske för jag vill va en i mängden eller kanske för att ja inte har nå bättre för mig alls!
vem vet det kanske kommer ett till inlägg redan i veckan, men det återstår och se! :)


Allt börjar ta fart, allt börjar bli bättre man måste bara våga och ta klivet!



(Många läsare många fler inlägg)

tack å hej det var allt från mig !



// Odd Claesson







Kommentarer
Postat av: Diana

haha jag kommer följa varje inlägg ;)

2011-04-03 @ 22:47:19
URL: http://dianaafridh.blogg.se/
Postat av: Odd

Vad bra, dig kan man då alltid lita på när det gäller blogg ;)



ett inlägg kommer upp inom kort ! =)

2011-04-11 @ 22:22:11
URL: http://oddie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0